Vi har satt sammen noen av Norges mest avanserte markedsrigger på digitalmarkedsføring de siste årene. Er det mulig så legger vi gjerne inn et lag av automatisering, som sikrer at man effektivt kan produsere innhold og annonser for mange segmenter. Vi jobber strukturert og effektivt med dine kunders kjøpsreise. Vi vet av erfaring hvor mye man kan øke salget ved å ha en strukturert tilnærming til kjøpstrakten.
Forenkling.- Keep it simple, stupid. Det er fristende å lage noe avansert med mange variabler, men sannheten er at da går man seg fort bort. Og med mange nok måleparametere kan man alltid bevise at hva som helst har gått bra.
Vi jobber med maks tre, gjerne to og helst ett datapunkt per fase i kjøpstrakten. Og helst er kjøpstrakten rørende kort, maks tre (fire) steg: oppmerksomhet, oppvarming og kjøp (+ etterkjøp).
Vi jobber ofte med samspillet mellom de digitale kanalene. Vi er ikke spesielt glad i å få i oppdrag å fikse bare en av de digitale kanalene for en kunde. Spør du om vi kan fikse Google ads for deg, kan man være ganske sikker på at potensialet er langt større et annet sted. Så er det også gjerne i samspillet mellom kanaler at man kan ta ut stort utbytte.
Data. Alle hos oss er opptatt av data. Det er bare én måte å bli bedre på, og det er å lære. Og det er bare én måte å lære på og det er å få feedback. Data er feedback. Data forteller deg om den jobben du gjorde i går ga effekt eller ikke. Vi har lært å bli hekta på denne feedbacken.
Sannheten er vel at dette er mildt avhengighetsdannende. Vi vil veldig gjerne at våre kunder skal bli like hekta på dette som oss. Da snakker vi samme språk. Det er faktisk krise om konverteringsraten er ned fra forrige kampanje, for er det krise så er vi alle motivert for å fikse det, eller i det minste avdekke feilen så vi ikke gjør samme feil neste gang.
Vi gjør ting vi ikke kan. Og vi er ærlige om det. Alle skal kunne si: «Dette vil vi gjerne prøve, vi har aldri gjort det før, men vi finner ut av det.» Det skjer nye ting hele tiden innenfor digitalmarkedsføring, og vi må kunne leke oss med nye ting. Så vi trenger å være der med kunden at de setter pris på det. Da er vi på vårt beste.
Av og til gjør vi sprø ting, bare for å forstå, teste og lære. Et lite eksempel er da vi ønsket å forstå feilklikk i bannerannonser. Så vi kjørte ut mengder av helt hvite bannerannonser i Norge, bare for å se hvor mange klikk det ble på dem. Resultatene ble mildt sagt interessante, og bittelitt urovekkende.
Puh. Har du lest så langt som dette? Da må du virkelig være interessert!