Dale of Norway
Dale of Norway er en norsk merkevare med mye historie, de har laget Norges OL og VM gensere i generasjoner. Salget har i all hovedsak foregått i fysiske butikker, mye til turister på norgesferie, men også gjennom forhandlere i mange land. Dale ble veldig hardt rammet av Korona. Med stengte butikker, måtte Dale se til netthandel. Sammen med Dale utarbeidet Frank & Dick en strategi som var mer omfattende enn det de hittil hadde gjort på nett.
Sammen med Dale ønsket vi å revitalisere e-post markedsføringen, få opp aktiviteten på markedsføring i sosiale medier og sørge for en mer systematisk tilnærming til å utvide kundebasen gjennom å varme opp potensielle kunder. I tillegg har satsningen på kampanjetilbud økt, spesielt rettet mot nye kunder som trenger en liten dytt for å gjennomføre det første kjøpet.
Astrid forteller at det har vært en svært positiv opplevelse å jobbe med Frank & Dick: “De skjønner merkevaren vår 100%, de er genuint interessert, og vi føler at de virkelig ønsker at vi skal lykkes. Og ikke minst har det vært skjønt å jobbe med et byrå som snakker et forståelig språk der ingen spørsmål er for dumme”
Dale og Frank & Dick har jobbet veldig tett, med jevnlig kontakt. Frank & Dick søker alltid å være en naturlig forlengelse av teamet, og komplettere kunden der det trengs. At vi enkelte ganger kan bli hakket mer engasjert enn man skulle forvente er vel en del av kulturen vår.
«Vi har jo økt omsetningen på nett helt vanvittig siden vi begynte å jobbe med Frank & Dick»
Noen hundre prosents omsetningsøkning er gøy. Sammen med Dale har vi jobbet med en plan der vi iverksetter markedsstrategien i ett marked om gangen. Dette gir kontroll, og det er lett å se hvordan omsetningen i ett land tar av når man begynner å jobbe i det markedet.
Astrid Lundvang, Markedssjef Dale of Norway
Ingen flere caser å vise
1